• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Відкритість комунальних підприємств Вінниччини можлива!

Відкритість комунальних підприємств Вінниччини можлива!

2018-04-25

/Files/images/website.jpg

Весна 2018 року ознаменувалась рядом інновацій, що стались у комунальній сфері Вінниччини в частині доступності їх фінансово-господарської інформації для громадян. Так, рішеннями Вінницької міської та обласної рад було ухвалено рішення про оприлюднення інформації про діяльність комунальних підприємств в мережі Інтернет. Дані рішення були прийняті на виконання змін до Господарського кодексу України, а саме до ст.78-8.

Так, наприклад, підприємства мають оприлюднити квартальну та річну фінансову звітність за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування; реєстр боргових зобов`язань підприємства; аудиторські висновки щодо річної фінансової звітності; обсяги бюджетних призначень; укладені договори; інформацію про тарифи; біографію керівника та багато іншого. Також на сайтах з’явиться можливість написати он-лайн скаргу на того керівника, який не розміщує інформацію або не оновлює її.

Невиконання або неналежного виконання, а також порушення термінів виконання, цього рішення, буде підставою для депреміювання та позбавлення інших видів заохочень керівнику підприємства у тому періоді, в якому буде вчинено/виявлено порушення умов цього рішення, або для притягнення його до інших видів відповідальності відповідно до чинного законодавства.

Дана практика оприлюднення інформації КП вже ефективно працює в Києві, Чернівцях, Львові, Луцьку, Івано-Франківську та Полтаві.

Представники ГО «Центр громадської активності «Результат» та ГО «Філософія Серця» промоніторили, як же вінницькі комунальні підприємства виконали ці рішення.

Комунальні підприємства Вінницької міської ради.

Загалом майже усі КП справились із даним завданням, розмістивши на сайті ВМР більшість інформації, яку вимагає Господарський кодекс України.

У категорії «Загальна інформація» відзнаку отримало МКП-ІТА «ВІТА», які найповніше розмістили наступну інформацію:

■ Повне найменування підприємства, код ЄДРПОУ юри¬дичної особи, контактні дані (адреса, індекс, телефони та час роботи і прийому керівника), в тому числі електронна пошта;

■ Цілі діяльності комунального підприємства;

■ Статут комунального підприємства у чинній редакції, а також у редакціях, що діяли раніше;

■ Структура підприємства з назвою структурних підрозділів та контактними даними керівників (прізвище, ім’я та по-батькові, фото, телефон, електронна пошта;

■ Інформація про основні види діяльності, послуги комунального підприємства для фізичних та юридичних осіб, ціни, порядок формування тарифів та умови і порядок оплати послуг, в тому числі реквізити для сплати коштів за послуги.

У категорії «Інформація про фінансовий стан» відзнаку отримало МКП «Вінницький фонд муніципальних інвестицій» за повноту розміщення:

■ Квартальна, річна фінансова звітність комунального підприємства за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування.

■ Реєстр боргових зобов`язань комунального підприємства.

■ Аудиторські висновки щодо річної фінансової звітності комунального підприємства за останні три роки.

■ Інформація про операції та зобов’язання підприємства з державним та/або місцевим бюджетом, державними та/або місцевими установами, підприємствами та організаціями, включаючи договірні зобов’язання комунального підприємства (фінансові та нефінансові), що виникають у результаті державно-приватного партнерства

■ Опис істотних передбачуваних факторів ризику, що можуть вплинути на операції та результати діяльності комунального підприємства, та заходи щодо управління такими ризиками.

У категорії «Інформація про керівництво» найкращим визнано КП «Інститут розвитку міст», які належним чином висвітлили наступну інформацію:

■ Керівник підприємства (прізвище, ім’я та по-батькові, фото, телефон, електронна пошта), його біографічна довідка (включаючи професійну характеристику)

■ Біографічні довідки (включаючи професійні характеристики) членів наглядової ради (у разі її утворення) підприємства принципи їх добору, їхнє членство у наглядових радах інших комунальних підприємств, а також зазначається, хто із членів наглядової ради комунального підприємства є незалежним

■ Річні звіти керівника та наглядової ради (у разі її утворення) підприємства

■ Структура, принципи формування і розмір винагороди керівника та членів наглядової ради підприємства (в разі її утворення), включаючи компенсаційні пакети і додаткові блага, які вони отримують (або на отримання яких мають право) під час виконання посадових обов’язків, а також у зв’язку із звільненням, а також загальна сума посадового окладу, доплат та всіх видів надбавок та інших виплат, що включені до складу заробітної плати

■ Рішення суб’єкта управління об’єктами комунальної власності щодо комунального підприємства.

У категорії «Відомості, що підлягають оприлюдненню згідно ЗУ «Про відкритість використання публічних коштів» лідером стало КП «Меридіан» за повноту оприлюднення інформації щодо:

■ Обсяги бюджетних призначень та/або бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період – всього та в розрізі бюджетних програм

■ Обсяги проведених видатків бюджету та наданих кредитів з бюджету за звітний період – всього та в розрізі бюджетних програм (при цьому зазначаються також види та обсяги відповідних надходжень щодо коштів спеціального фонду бюджету)

■ Інформація про укладені за звітний період договори (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код фізичної особи-підприємця або код ЄДРПОУ юрособи, місцезнаходження), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), кількість закупленого товару, робіт та/або послуг, проведена процедура закупівлі або обґрунтування її відсутності з посиланням на закон, обсяг платежів за договором у звітному періоді, строк дії договору)

■ Інформація про стан виконання договорів, укладених у попередні звітні періоди, з усіма додатками, які є їх невід’ємною частиною (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код фізособи-підприємця або код ЄДРПОУ юрособи, місцезнаходження, прізвище, ім’я та по батькові керівника), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), процедура закупівлі або обґрунтування її відсутності з посиланням на закон, обсяг платежів за договором у звітному періоді, наявність або відсутність претензій і штрафних санкцій, що виникли в результаті виконання договору, акти виконання договору (акти наданих послуг, приймання-передачі, виконаних робіт) за наявності)

■ Кількість службових відряджень, у тому числі із зазначенням кількості закордонних відряджень, загальний обсяг витрат на службові відрядження, у тому числі із зазначенням обсягу витрат на закордонні відрядження.

В загальному заліку перемога дісталась КП «Вінницький інформаційний центр». Аутсайдером рейтингу стало КП «Аеропорт Вінниця».


/Files/images/2018_rk/КП.jpg


Підсумовуючи результати моніторингу, Юлія Грига, голова ГО «Філософія Серця», відзначає, що КП справились із завданням доволі непогано, хоча є ще над чим працювати та запевняє, що громадські активісти нададуть детальні рекомендації кожному підприємству щодо усунення наявних недоліків.

За словами координатора проекту "Відкритість нон-стоп" Олени Гуменної, такі рішення Вінницької міської ради, а також їх якісне виконання дозволить піднятись Вінниці у рейтингу Прозорі міста, який укладався Transparency International.

Реалізація проекту «Відкритість нон-стоп» здійснюється ГО «Центр громадської активності «Результат» у рамках проекту «Розбудова прозорості в містах України», що реалізує українське відділення глобальної мережі Transparency International за кошти Фонду демократії ООН (UNDEF). Погляди розробників та виконавців проекту не обов’язково збігаються з офіційною позицією Transparency International Україна та Фонду демократії ООН (UNDEF).

Кiлькiсть переглядiв: 134

Коментарi