Ремонт лiкарнi закатати в рельси?

2015-08-22

/Files/images/rk_2015/11975491_926775287394477_2021702642_o.jpg

Вже більш рік на ВІнничині виконується проект «Відкритий бюджет» за підтримки Європейського Союзу. В Європі є доброю практикою обговорювати видатки місцевих бюджетів з громадою. Чи працює це правило в нашій області, з’ясовували громадські активісти.

Перехрестя вулиць Пирогова та Келецької у Вінниці, більш відоме як район ринку «Урожай» та медичного університету. Тут знаходиться і трамвайна розв’язка, яка розводить трамваї на Електромережу, Вишеньку та центральну частину міста. Сьогодні, щоб з району Електромережі пасажиру потрапити в кінець вулиці Келецької і навпаки, потрібно здійснити пересадку ось на цій зупинці. Або ж скористатися альтернативним транспортом: автобусом чи маршрутним таксі.

- Саме на цьому роздоріжжі міська влада планує вкласти в будівництво більше дев’яти мільйонів гривень, - розповідає громадський активіст, журналіст Анатолій Тобілко.

/Files/images/rk_2015/11942434_926772264061446_192301507_o.jpg Ще в 2012 році на світ появилася проектна документація на будівництво вставки між трамвайними лініями по вулиці Келецька та вулиці Пирогова в район Електромережі. В минулому, 2014 році департамент капітального будівництва Вінницької міської ради провів тендер на такі роботи, оцінивши 400 метрів вставки у п’ять з половиною мільйонів гривень, які мали надійти з коштів державного бюджету України та місцевого бюджету. Переможцем торгів тоді було визначено комунальне підприємство "Вінницька транспортна компанія", яке ще до кінця року мало забезпечити вінничанам безпересадкові поїздки на трамваї «Електромережа» - «Урожай» - «Вишенька (кільце)». Але роботи того року так і не проводилися.

Від задуманого міська влада не відмовилася, і у 2015 році провела новий тендер на будівництво тієї ж вставки, але роботи вже оцінили більше як в дев’ять мільйонів бюджетних гривень. І знову переможцем стала «Вінницька транспортна кампанія», яку вінничани більше знають як Трамвайно-тролейбусне управління.

- У 2014 році ми вже зверталися до міської ради з інформаційним запитом про доцільність будівництва такої вставки, - продовжує розповідь Анатолій Тобілко. – І отримали ось таку відповідь: «Враховуючи соціальну направленість проекту, очікується в більшій мірі соціальний ефект ніж економічний: забезпечення сполучення між двома найбільшими мікрорайонами міста; більш швидке та комфортне пересування вінничан та гостей міста екологічно чистим і найбільш безпечним та потужним видом транспорту (трамваєм) до об’єктів соціальної інфраструктури, а також зменшення витрат електроенергії»

/Files/images/rk_2015/11942508_926775244061148_2055580554_o.jpgТурбота про комфортне життя вінничан та гостей міста, у тому числі й користування громадським транспортом безумовно гарно характеризує міську владу. Але громадські активісти вирішили дізнатися у мешканців мікрорайонів, прилеглих до вулиці Пирогова, які користуються трамваями на відрізку «Урожай-Електромережа», наскільки актуальною сьогодні є саме будівництво такої вставки між трамвайними лініями.

Вінничани, яких опитували активісти, не були одностайними у своїх думках. Молодь таке рішення не заперечувала, інші не бачили в цьому великої необхідності (наприклад, представники пільгових категорій пасажирів). Але були й такі, що пропонували використати бюджетні кошти на інші, на їхню думку більш актуальні цілі. Наприклад, на ремонт Центру первинної медико-санітарної допомоги на вулиці Першотравневій, якою вони користуються.

Із запитанням про актуальність будівництва вставки в трамвайну лінію саме в такий складний економічний час громадські активісти звернулися до міської влади Вінниці і цього року. Написали публічний запит на офіційному сайті міськради до заступників міського голови Галини Якубович та Ігоря Корольчука, але відповіді так і не отримали. Потім пішли на особистий прийом, і потрапили до заступника директора департаменту енергетики та транспорту міськради Віталія Поричука, який сказав, що про вставку він чув, але роботами займається департамент капітального будівництва. У свою чергу, в департаменті капітального будівництва нам сказали, що їхня справа – лише виконати рішення міської ради і організувати будівельні роботи, а про їх актуальність краще не запитувати – не їхня компетенція.

Не отримавши відповіді від міської влади, громадські активісти пішли до медичного закладу, про який говорили вінничани.

Дійсно, жителі цих мікрорайонів отримують медичні послуги в Центрі первинної медико-санітарної допомоги, який знаходиться в центральній частині міста на перехресті вулиць Першотравневої та Козицького, і до речі, їдуть туди без пересадки трамваями номер 1 та номер 6.

Головний лікар Центру Тамара Кривов’яз розповіла, що на обслуговуванні у них знаходиться біля ста тисяч вінничан, переважно з мікрорайонів Слов’янка, Поділля, Сабарів, П’ятничани.

Активісти не запитували про якість надання медичних послуг, адже це залежить в першу чергу від кваліфікації спеціалістів, а зробили коротку екскурсію по медичному закладу.

За словами головного лікаря, за 50 тисяч гривень їм вдається робити євроремонт одного кабінету, але кошти доводиться здебільшого шукати у спонсорів. Уявляєте, скільки б кабінетів можна було б відремонтувати в цьому Центрі, якби кошти з будівництва вставки перенаправили сюди? Будівля Центру потребує значних коштів, і часу в чергах на прийом до лікаря вінничани проводять тут більше, ніж у трамваях.

А скільки ще об’єктів соціальної сфери у Вінниці чекають на ремонти? І не лише на ремонти…

Громадські активісти впевнені, що другий тендер на будівництво вставки між трамвайними коліями може бути не останнім, і з часом до цього питання можна буде повернутися знову. А ось провести громадські слухання та гуртом визначитися, на які цілі для загального блага вінничан витратити бюджетні кошти у розмірі дев’яти мільйонів гривень, було б більш правильним! І провести такі слухання можна вже найближчим часом, адже для цього кошти взагалі не потрібні!

Громада має право знати, як наповнюється міська казна і приймати участь у її розподілі. Тоді й ставлення до комунальної власності може бути більш бережним, адже виховання дбайливих громадян через виховання особистої причетності до її утримання додасть нашому місту більше схожості на наших європейських сусідів.

Матеріал підготовлений в рамках проекту «Створення і впровадження державної системи контролю за коштами «Відкритий бюджет». Виконавцем проекту є ГО «Центр політичних студій та аналітики». Проект фінансується Європейським Союзом. Регіональний партнер проекту у Вінницькій області – ГО «Філософія Серця», медіа-партнер - ВОГО «Громадська студія».

Кiлькiсть переглядiв: 440

Коментарi